Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

“today we withhold porn, tomorrow it's clean bandages.”

Diétás énblog - Idiet

Kiégett selyemfiú

2008. október 19. - Bbundi

 

Figyelmeztetés!
A poszt befogadása legalább félórás, illetve 45 perces procedúra, ami megfeszített intellektust kíván. Ha kevesebb időt szán rá, gondolja újra.
 
 
Nemrég megint megnyilatkoztam fallikusszimbólum-ügyben. Valamire rájamondtam, hogy az már megint azt szimbolizálja. Konkrétan az történt, hogy Nagyszalontát (Arany János szülőhelye) hasítottuk keresztbe kirándulóbuszunkkal, és megláttuk a Toldi nevű ivót, mire én elkezdtem érdeklődni a kihelyezett petrencés rudak helyzete felől, hátha belátható, mivel is mutatta igazából Toldi az utat Buda felé. Meg előtte voltunk Temesváron, ahol láttuk Kós Károly emlékét, kinek is egyik művében (Varjú nemzetség) két szimbolikus jelentéssel megtámogatott férfi szereplő van. Az egyik a táncos lábú Maksai, a másik a kést kiválóan forgató Varjú Gáspár. Ugye nem kell magyaráznom, hogy a műt ismerő nők 100%-a a Varjút szeretné párjának! (Ezt közvéleménykutattam ki!!! Valid meg visszakereshető.)
 
Szóval felmerült a kérdés, hogy nem velem van-e baj, esetleg. Hogy talán én látom bele mindenbe a szexuális utalást, mert mindenbe azt keresem.
 
Természetesen nem.
 
Az igazság az, hogy a szexualitás van ott mindenben, és ha ott van mindenben, akkor már csak nem bűn meglátni. Nehogymá ne mondhassam meg Kalevipoeg (észt eposz főhőse) kardjáról, amit úgy választott ki, hogy még az üllőt, amin kovácsolták azt is széjjelhasította vele, hogy az fallikus szimbólum!
 
És igen, ezek a jelentéstelítő apróságok ott vannak minden műben. Plusz árnyalatot adnak egy ábrázolt személyiségnek, és ezek az árnyalatok központi jelentés- és értelemképző erővel bírnak. Mert a pina és a fasz az annyira fontos az emberiség történetében, hogy azok szakadatlan találkozása nélkül már nem is lennénk. Ez az egyetlen magyarázat arra, hogy élünk. Az elektromosságban is az a lényeg, hogy kell a pozitív meg a negatív töltés, aztán két lehetséges út van:
1, vagy annyira nagyon megnő a feszültség (potenciál!), hogy a köztük lévő távolságot (vagy bármilyen szigetelő közeget!) áthágva megtörténik a kisülés,
2, vagy annyira közel kerül egymáshoz a két töltés, hogy áthágva a köztük lévő távolságot (a legideálisabb közelség esetében zéró) megtörténik a kisülés.
Gondoljunk csak a villámra!
 
DE eljött az ideje, hogy bemutassam ezt egy irodalmilag kevésbé értékes, ám mélységek tekintetében versenyképes művön keresztül is.
 
Elemezzük az Ámokfutók által kreált Szomorú szamuráj című 90-es években született hatalmas sláger szövegét, és figyeljük meg a klip képi világának a szöveggel harmonikus, és szimbiózisszerűen egymásra épülő rétegeit! Evégre is értelme nemcsak a Kispálnak lehet.
 
Figyelem!
A klipet először csakúgy magában érdemes végigélvezni, majd utána az értelmezéssel párhuzamosan is.
A nyitányban a fekete-fehér városi képbe gyalogol bele egy szamuráj láthatóan 14. századi szerelésben. Ez viszont senkit nem zavar. Az emberek mennek munkába, át a zebrán, és szürkék maradnak. Bármilyen furcsa is, a szamuráj része a tömegnek. Nincs más színe, csak a kardok okoznak feltűnést, de azok is csak nekünk, befogadóknak. Persze felcsendül a „sláger”!
 
Vágás után egy lepedővel takart nő hever előttünk, és a kép is színessé válik. Így bontakozik ki az alaphelyzet. Valami lesz a feltüzelt csaj és a szamuráj között!
 
Némi vonaglás után végre Kozsó és társa is felkerülnek a képernyőre, hogy 0.38-nál felhangozzon az:
Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei!
Mha nahno mha nahna rikho!
Ihni Kohei!
Na, ennek minden bizonnyal semmi értelme sincsen. Ez szart sem jelent, mondhatnánk, önmagában, de a szöveg egészét tekintve interpretálhatjuk egy olyan elidegenítő elemnek, amely funkcióját úgy tölti be, hogy előrevetíti a súlyos szimbolikus utalások várható megérkezését, és sugallja: nézzünk a nyelv elsődleges jelentése mögé, lássuk a konnotációt, értsük azt, ami anyanyelvünkön szól, de mégis lefordítandó anyanyelvünk más szavaira.
 
Aztán 0.48-nál nagy lézerágyúefekt közepette a szamuráj előrántja fényes kardját. A zene bepörög, és erősödök a katarzis felé hömpölygő feszültség.
 
Újra vonaglik a szőke csaj, és énekli (igen, tudom, hogy az más hangja, csak most nem bonyolítom tovább!) a refrént:
Imádlak! Szomorú szamuráj!
Csak harcolj értem!
A szerelem vár! Szomorú szamuráj!
Földön, égen!
Tehát ő imádja a szamurájt, ráadásul azt akarja, hogy harcoljon érte (nyilván a kardjával).
A földön, égen, mintegy új gondolat jelenik meg, mely később fog szemantikailag kiteljesedni, viszont addig ízlelgessük a szomorú szamurájt!
A refrénben kétszer is visszatér ez a hangalakjában is jelentős és alliteráló szintagma. Minden bizonnyal komolyabb gonodolkodásra vagyunk késztetve ezáltal. Figyelnünk kell minden olyan jelentésre, mely a szamurájságot és a szomorúságot hívatott feltölteni.
 
Előzetesen annyit azért már tudunk, hogy a szamuráj városban járkál, egy pucér csaj vágyik rá, és éles kardja van. Ja, meg a szerelem is vár rá, ami fontos, hiszen ebből rögtön következik, hogy arra vágyik (bocs!).
 
 
Hol volt, hol nem volt: élt egy szamuráj!
Igazi mesemondó nagy király!
Nagy az, aki nagy, aki kicsi, az kicsi!
Hiszi a piszi, aki elhiszi!
 
Végre kapunk egy jellemzést a szamurájról. Mesemondó, nagy király. Ráadásul már a róla szóló történet is mese, lévén „hol volt, hol nem voltba” van keretezve. Tehát ő a mesebeli mesemondó.
És akkor jöhet egy fókuszmondat, ami olyasmire utal, amit mások nem könnyen hisznek el:
„Nagy az, aki nagy…”
A klipben ekkor férfiak nézik Kozsót, a mesélőt. Ez egyértelműen a péniszirigység megnyilvánulása, és innentől végre kezd letisztulni a kép.
 
 
Egy mágustól lestem, festem a testem!
Nyerő az erő, míg az ész felemelő!
Agyam alatt az alap izmom, ha dagad...
Abból fakad minden baj, ha egyszer elapad!
Apropó! Én nem vagyok naplopó!
Tele a markom! Tartom a kardom!
Ha jó, ha nem, ha muszáj:
Hívjatok úgy: Szomorú szamuráj!
 
Az agyalapi mirigy dagadására utal a 3. sor, és tudjuk, hogy a nemi vágy megszületésért többek között az is felelős. Megtudjuk azt is, milyen nagy baj, ha elapad e hormontermelő szervecske. És az ember akkor szomorú, ha baj van, ergo: a szamurájnak elapadt!!!
Persze azért mert nem kíván nőket még magához nyúl (“Tele a markom! Tartom a kardom!”) ((1.27-nél!)), és bizonyára ennek gyakoriságát hangsúlyozza azzal, hogy nem tartja saját magát naplopónak.
A „versszak” zárása egyértelművé teszi, hogy itt elhangzott a szomorú szamurájság magyarázata (Ha jó, ha nem, ha muszáj: Hívjatok úgy: Szomorú szamuráj!)
 
Újra refrén többször. Közben a csinibaba is magához nyúl (lassan mindenki!), és 2.00-tól gyorsulnak a vágások a szamuráj, a csaj, és a városi szamuráj képe között. Ráadásul 2.45-től elkezd kibontakozni a szamuráj személye öltönyben, nyakkendőben. Már biztos a szimbólum, a mögöttes tartalom egyértelmű. Párhuzam selyemfiú és japán harcos között. Mindketten a kardjukkal dolgoznak!
 
Nagy Őként lép be a többiek közé az eddigi szamuráj (2.27). A vonagló csaj most ruhában van, de eláll a lélegzete.
 
 
Mert nem az a vagány, kinek földig ér a lába,
és a háta közepén kinőtt a szárnya...
Vagy féllábbal fellábal
minden földhányásra: A Csomolungmára...
...Emlékszem! Na de nem egészen!
Volt, amikor legyőztem egy sereget éppen,
És a hétfejű sárkányt úgy széttéptem:
Kifizették rögtön készpénzben... !
 
Az utolsó strófa első felét értelmezve megtudhatjuk indirekt módon, hogy ki is a vagány. Itt a földhözragadtságot látjuk párosulva a hülyeséggel. Ugye akinek a háta közepén kinőtt a szárnya, annak tollas a háta, ennek köszönhetően negatív tartalommal töltődik fel a földig érő láb, és a lábbal megmászott Csomolugma, mint egyszerű, hétköznapi földhányás.
Most egy kicsit emlékezzünk a refrénre! A szerelem földön és égen is várja hősünket. Ráadásul ő a mesebeli mesemondó. Képes legyőzni egy sereget (a kardjával sok csajt!), sőt széttépi a hétfejű sárkányt (a sárkány az nyilván a női dögség extrémitását szimbolizáló lény!).
 
Abból, hogy a földhözragadtágot így jellemzi a mű, joggal gondolhatjuk, hogy az igazi szerelem, társ csak fantáziánkban létezhet (a végére a klip is egyfolytában ugrálni fog gésa és vonagló csaj, meg szamuráj és selyemfiú között, mígnem megtalálják egymást), ám ezt kiegészíti az a szerelem, ami a földön várja a szamurájt refrénileg, megerősítve rengeteg tudományos (“földhözragadt”) utalással kezdve az agyalapi miríggyel. A kiegészítésből pedig logikusan következtethetjük ki, hogy az álmodozás jó, de a szamurájnak dugnia is kell. Ezt megerősíti a képi világ is, hiszen a szimbólumok közül kilépve az öltönyös selyemfiú végül megcsinálja a vonagló csajt.
 
3.06-nál a kettyintést sugalló képsorok közé beszalad Kozsó kivont karddal, így felállítva a párhuzamot harc és szerelmeskedés között, melynek végén halál és beteljesülés vár mindenkit, ugyancsak párhuzamosan.
 
Már csak a selyemfiúságot kell kibontanunk, de ez egyszerű. A hősnek a hétfejű sárkány széttépést rögtön kifizették. Készpénzben. (Zsoldos harcos, mi?!)
 
Végül az érthetetlen hülyeséggel zárul a szám, így keretbe foglalva teljes művet, és feloldva a szimbólumbeszédet is. Visszatérhetünk az elsődleges, denotatív jelentések szürke világába a kitekintés után.

A bejegyzés trackback címe:

https://idiet.blog.hu/api/trackback/id/tr9721596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi 2008.10.19. 19:21:18

András, ha ezt kedd este interpretálod nekünk, minden bizonnyal a hajnal három órát is könnyebb lett volna kivárni:-)
sztem Kozsónak nem vág ennyire az esze v bárkii is írta et a csodás szöveget, de amit te mögöttes tartalomként kihámoztál belőle...
Jó!!!!

Bbundi · http://idiet.blog.hu 2008.10.19. 23:59:00

Kozsó szerintem is hülye, de cserébe láthatjuk, hogy legalább a nyelv nem az.
Ugye a szöveg akkor is megírja önmagát, ha Kozsó impotens és tehetetlen.

casa.nova 2008.10.25. 03:01:35

XD

Mesterem, ez igen jól esett.
Öröm magát így bő lére eresztve is olvasni.

c'mo

I KNOW YA LIKE IT!!

Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2009.02.24. 12:17:23


Ez jozanul biztos nem menne nekem....En reg rohogtem ennyit!:)
süti beállítások módosítása